Προβλήματα Μαθηματικών

Μαΐου 15, 2008

Τα εφτά τρίγωνα

Filed under: Λυμένα Προβλήματα,Με επιπλέον ερωτήματα — Michalis Loulakis @ 2:19 πμ

Ζωγραφίστε ένα κεφαλαίο Η (δύο παράλληλα ευθύγραμμα τμήματα και ένα κάθετο σε αυτά τμήμα με τα άκρα του στα παράλληλα τμήματα). Φέρνοντας 3 επιπλέον ευθύγραμμα τμήματα σχηματίστε 7 ξένα μεταξύ τους τρίγωνα. Τρίγωνα με κορυφές στο άπειρο δεν προσμετρώνται!

(Την άσκηση αυτή έμαθα από τον Άρη Αραποστάθη που επισκέπτεται το Πανεπιστήμιο Κρήτης αυτές τις μέρες.)

10 Σχόλια »

  1. Λέγοντας «ξένα», εννούμε ως προς το χωρίο που περικλείουν, ως προς τα σημεία των πλερών ή ακόμα και ώς προς ένα μόνο κοινό σημείο (κορυφή);

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από nefelh — Μαΐου 16, 2008 @ 3:44 μμ

  2. Συγγνώμη για την ασάφεια. Εννοούμε πως τα εσωτερικά των τριγώνων είναι ξένα μεταξύ τους.

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από loulakis — Μαΐου 17, 2008 @ 12:23 πμ

  3. Ξεκινήστε φέρνοντας πέντε ευθείες ώστε να σχηματίσετε 5 τρίγωνα- το σχήμα που προκύπτει μάλλον σας είναι αρκετά οικείο.

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από loulakis — Μαΐου 20, 2008 @ 10:12 μμ

  4. Βρήκα μια λύση αλλά δεν έχω άνεση λόγου στη μαθηματική ορολογία οπότε σας παραθέτω εικόνα:

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από JustAnotherGoneOff — Μαΐου 22, 2008 @ 2:05 πμ

  5. (να βάζετε πιο συχνά γεωμετρικά προβλήματα, στα μαθηματικά είμαι τελείως σκράπας)

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από JustAnotherGoneOff — Μαΐου 22, 2008 @ 2:08 πμ

  6. Στη λύση σου έχεις προεκτείνει το οριζόντιο τμήμα του Η έξω από τα δύο παράλληλα ευθύγραμμα τμήματα που το περιέχουν. Υπάρχει λύση και χωρίς να χρειάζεται να γίνει αυτό.

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από loulakis — Μαΐου 22, 2008 @ 2:40 μμ

  7. Το ξέρω αλλά επειδή ορίσατε το Η ως δύο παράλληλα τμήματα, κράτησα τις αποστάσεις και τα μεγέθη σαν να να είναι και τα δύο ίσα. Μου φάνηκε προφανές από τον ορισμό του προβλήματος να το φτιάξω έτσι.

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από JustAnotherGoneOff — Μαΐου 22, 2008 @ 3:42 μμ

  8. Οκ, κατάλαβα το σφάλμα μου, θα το παλέψω.

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από JustAnotherGoneOff — Μαΐου 22, 2008 @ 11:07 μμ

  9. Νομίζω πως βρήκα μια λύση:

    Εφτά τρίγωνα

    Και δύο παρόμοια προβλήματα που έμαθα:

    2) Ζωγραφίστε ένα W και φέρτε τρεις γραμμές ώστε να σχηματιστούν 9 ξένα μεταξύ τους τρίγωνα.

    3) Ζωγραφίστε ένα αστέρι (όπως στην εικόνα) και φέρτε δύο γραμμές ώστε να σχηματιστούν 10 ξένα μεταξύ τους τρίγωνα.

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από steliosdes — Μαΐου 25, 2008 @ 5:34 μμ

  10. Πολύ ωραία.

    Μου αρέσει!

    Σχόλιο από loulakis — Μαΐου 25, 2008 @ 6:53 μμ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

